Oefentherapie Mensendieck, houding en beweging

Welke klachten behandelen wij zoal:

Houding en beweging gerelateerd aan werk, school, hobby, sport, zelfredzaamheid thuis. Hieraan gekoppelde klachten zoals hoofdpijn, nekpijn, schouderpijn, rugpijn, pijn in heup/knie/enkel.

Kinderen met scoliose, holle rug, bolle rug, onhandig looppatroon, ingezakte zithouding.

Chronische pijnklachten, bijvoorbeeld lage rugklachten, schouderklachten, nekklachten, spierspanningshoofdpijn, pijnklachten met orthopedische/neurologische/reumatologische oorzaak, pijn tijdens zwangerschap

Slaapproblemen zoals moeite met inslapen, doorslapen en/of te vroeg wakker worden, snurken, slaapapneu en onrustige benen.

RA

Reumatoïde artritis is een aandoening waarbij ontstekingen in gewrichten optreden, in bv de handen en voeten, schouders en knieën. Dit kan verschillende problemen in uw dagelijks geven, bv met lopen, werk, huishoudelijke taken, uitvoeren van uw hobby's.
De oefentherapeut kan u helpen bij het aanleren van gewrichtsbeschermende maatregelen, hoe u het aangedane gewricht het meest optimaal kunt belasten. Oefeningen gericht op uw situatie en klachten om de soepelheid en stabiliteit van het gewricht voldoende te houden.

Fibromyalgie

Is een complexe aandoening met verschillende klachten.
Met name de spierpijnen, moeheid en spanning in het lichaam staan op de voorgrond.
De oefentherapeut helpt u om bewegingen te zoeken die u gezonder kunnen laten bewegen, de klachten van de spieren zo optimaal mogelijk te minimaliseren. De belastbaarheid wordt vergroot door de conditie te verbeteren op de manier die bij u lichaam past en kijkend wat de mogelijkheden van uw lichaam hierin zijn.
Teven wordt er gebruik gemaakt van ontspanningsoefeningen en inzichten opgebouwd om met de pijn om te kunnen gaan. Alles gericht op uw persoonlijke situatie zodat uw kwaliteit van leven verbeterd.

Artrose

Een aandoening waarbij het kraakbeen in een gewricht wordt afgebroken. Dit komt veel voor in de handen, heupen, knieën, rug en nek.
Kan invloed hebben op vele factoren van uw dagelijks functioneren.
De oefentherapie gaat met u op zoek naar manieren om de gewrichten zo optimaal mogelijk te leren gebruiken, om de soepelheid van de gewrichten te vergroten en stabiliteit hiervan te laten toenemen.
Wanneer een operatieve ingreep noodzakelijk is, bereid de oefentherapeut u voor en staat voor u klaar voor de nabehandeling om op een zo juist mogelijke manier om te leren gaan met het nieuwe gewricht.

Wandelen in de Wijk

In samenwerking met TopfitFysiotherapie hebben wij Wandelen in de Wijk opgezet.

Dit is een voor iedereen toegankelijk wekelijks samenzijn waarin we een half uur wandelen en daarna een half uur gezellig koffie of thee drinken.

Deelname aan het wandelen is gratis.

Koffie of thee wordt voor een deel gesponsord door Welzijn van De Meerpaal Dronten waardoor we voor 50 cent pp een bakje koffie of thee kunnen drinken.

Iedereen is welkom, of u nu 5 min kan lopen of een half uur of alles wat daar tussen zit, lijkt het u leuk deel te nemen, wij heten u van harte welkom!

Elke vrijdag starten we om 10.30 uur bij de Meerpaal, hopelijk zien we u daar een keer.